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Smiley Re: Probleme mit Novell 6.5 und Symantec 10
nix Novell, Symantec-Fehler, hier die Fehlerbehebung, die bei mir geholfen hat:Nach Durchsicht der gesendeten Dateien empfehlen wir eine Neuinstallation des Servers mit der Version SAV 10.1.6 6000 auf dem entsprechenden Netware Server. Sie sehen als Auszug aus dem Dokument URL: http://entsupport.symantec.com/docs/n2005051614112648 untenstehend eine Deinstallationsanleitung fuer Netware. Im Anschluss daran steht ein Beispiel fuer eine HOSTS Datei mit Fully Qualified Domain Namen (FQDN). Sie muessen natuerlich ihre Daten verwenden fuer den eigenen Namen und IP und den des Primaerservers. Noch ein Tip: Man installiert den Netware Server neu als neuen Primaerserver in einer neuen Gruppe. Danach zieht man den Server in der System Center Console in die gewuenschte Gruppe und loescht die Gruppe die man vorher bei der Serverinstallation erstellt hat. Dies ist ein Weg der immer funktioniert. Ich hoffe Ihnen damit geholfen zu haben. Falls Sie weitere Fragen haben stehen wir Ihnen gerne wieder zur Verfuegung. Fuer email Antworten benutzen Sie bitte eurocorp@symantec.com mit der Case ID und meinem Namen in der Betreffzeile. Manually uninstalling Symantec AntiVirus 10.1/10.0 server and AMS from NetWare This document describes how to remove Symantec AntiVirus Corporate Edition 10.1/10.0 server and AMS from a NetWare server. Resolution You should first attempt to uninstall Symantec AntiVirus using the Automatic Uninstall method. If this method fails, or if you need to completely remove Symantec AntiVirus, then use the Manual Uninstall method. Automatic uninstall You can automatically uninstall Symantec AntiVirus using the VPSTART command. To automatically uninstall Symantec AntiVirus Unload the Symantec AntiVirus NLMs by pressing Alt+F10 at the Symantec AntiVirus console Type the following at the console prompt: UNLOAD VPREG.NLM Type the following at the console prompt: LOAD SYS:SAV\VPSTART /REMOVE -------------------------------------------------------------------------------- Notes: If you have manually loaded Vpreg.nlm, then you must manually unload it to use the automatic uninstall method. The automatic uninstall method does not remove AMS. -------------------------------------------------------------------------------- Manual uninstall Removing Symantec AntiVirus server and AMS manually takes the following basic steps: Unload Symantec AntiVirus Remove Symantec AntiVirus and AMS from the NetWare volume To unload Symantec AntiVirus Go to the Symantec AntiVirus Corporate Edition screen on the NetWare server console. Press F10, and then select Yes. Type the password, and then press Enter. To remove Symantec AntiVirus server and AMS from the NetWare volume Remove the Symantec AntiVirus load line from the Autoexec.ncf file, if necessary. Using NWAdmin or ConsoleOne, remove the following section of the logon script: ;###### Symantec AntiVirus Corporate Edition SECTION START ####### ... ;###### Symantec AntiVirus Corporate Edition SECTION END ####### Using NWAdmin or ConsoleOne, remove the following section of the logon script, if it is present: ;###### Norton AntiVirus Corporate Edition SECTION START ####### ... ;###### Norton AntiVirus Corporate Edition SECTION END ####### Using NWAdmin or ConsoleOne, remove the SYMANTECANTIVIRUSUSER and the SYMANTECANTIVIRUSADMIN groups. Using NWAdmin or ConsoleOne, remove the NORTONANTIVIRUSUSER and the NORTONANTIVIRUSADMIN groups, if necessary. These groups may be present on a computer where you installed Symantec AntiVirus over a previous version. Delete the following folders: SYS:\SAV SYS:\LOGIN\NAV SYS:\SYSTEM\VPREG Delete the following files: SYS:\SYSTEM\AMS2DBP.NLM SYS:\SYSTEM\AMSLIB.NLM SYS:\SYSTEM\BCSTHNDL.NLM SYS:\SYSTEM\IAO.NLM SYS:\SYSTEM\IAOBIND.NLM SYS:\SYSTEM\IAOIDS.DAT SYS:\SYSTEM\IAOLOG.DAT SYS:\SYSTEM\MSGSYS.NLM SYS:\SYSTEM\NLMXHNDL.NLM SYS:\SYSTEM\PDS.NLM SYS:\SYSTEM\SNMPHNDL.NLM SYS:\SYSTEM\VPREG.NLM SYS:\SYSTEM\VPREGEDT.NLM SYS:\SYSTEM\VPREMOVE.NCF SYS:\SYSTEM\VPSTART.NCF SYS:\SYSTEM\VPSTART.NLM To enable name resolution On the NetWare server, open the Hosts file. The default location is SYS:ETC\hosts. In the Hosts file, under the last entry, type the IP address, FQDN, and computer name of the NetWare server if they are not present. On a new line, type the IP address, FQDN, and computer name of the primary server. On a new line, type the IP address, FQDN, and computer name of the computer than runs Symantec System Center. Do not use tabs to format the Hosts file. In the following example, the NetWare server has an IP address of 10.0.0.10, an FQDN of mynetware.test.com and a computer name of mynetware. 10.0.0.10 mynetware.test.com mynetware 10.0.0.11 savserver.test.com savserver 10.0.0.12 ssccomp.test.com sscomp Regards/MfG Hans-Peter Beinert Product Support Analyst Enterprise Technical Support EMEA Symantec Corporation www.symantec.com eurocorp@symantec.com



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